BLOGGER TEMPLATES AND Zwinky Layouts »

Jumaat, 24 Disember 2010

sedih ? luahkan lahh !

salam sejahtera , kawans :)



murung sungguh . tiada semangat untuk melakukan apa-2 . sudah beberapa hari ini , awak berkurung dalam bilik . salah sedikit pasti MENGALIRKAN AIR MATA wanitamu itu . entahh kenapa jiwa awak sensitif benar sejak belakangan ini . dalam hati awak menyalahkan semua yang berlaku . keadaan yang menyesakkan dan awak berpendapat tiada siapa yang akan memahami situasi awak . sudahnya , awak pendamkan saja setiap keluh kesah yang bersarang dalam hati dan membiarkan ia mempengaruhi emosi awak setiap masa . gela sungguh ! dont be like that yahh . so , read these okayy :)awak perlu :

> 'keluarkan'...
first thing you MUST DO . luahkan apa yang awak rasa *jangan pendam . masalah tidak boleh disimpan sendiri *tapi aku selalu buad ;p . ia akan memberi kesan kepada emosi kalau tidak diluahkan , HUHU . kadang-2 kerana terlalu banyak memendam perasaan , awak akan berubah menjadi ORANG LAIN . murung dan negatif sepanjang masa *kena elakkan . kadang kala kita buntu untuk meluahkan apa yang terbuku dalam hati . antara rasa ego dan malu , kita lebih rela menyimpankkya sendiri tanpa menyedari perkara itu hanya akan mendatangkan kemudaratan . stop crying ! lakukan sesuatu k .

> lahirkan kata kata...
ambil pen and note book , then segala 'kesakitan' yang dirasai dalam note book tu . tuliskan dari mula hingga penhujungnya . fact , orangs yang menulis diari akan lebih mudah bertenang berbanding orang yang hanya berdiam diri . blog puns boleh maa ;p

> lukisan menceritakan...
dapatkan kertas kosong , pensel , warna and so on . taya gediks nak jadi macam Leonardo Da Vinci atau Michellangelo Buonarotti , HAHA . then mulalah berkarya . lukisan perlu yang lahir dari hati , mesti lawo *bak kata orangs muo ;p jangan rancang lukisan tu , biar doa macam abstrak . test lahh kalau nak tahu !

> menjeritlah!
jerit saja sekuat mungkin dan luahkan apa yang terbuku . jerit sepuas hati sampai terluah those pent feelings . jangan jerit kat shopping complex sudahh . aku puk dahi awak nanti , HAHA .

> biarkan mengalir air mata itu...
jangan terlalu pretend atau force diri awak as strong as superman kat depan orang lain . kalau rasa nak nangis , just go on lahh . jangan halang air mata tu ! tahu tak , air mata ada kimia (plus) enzim *bab biology sudahh mai . tubuh manusia akan mengeluarkan segala jenis kimia toksik terkumpul yang menjadi sebahagian daripada pengalaman-2 pahit ketika menangis sedih . nangis lahh awak sepuas hati , HAHA .

> 'pinjam' bahu someone!
amat penting untuk 'meminjam' bahu TEMAN RAPAT atau AHLI KELUARGA . kogsi sad story tu dengan mereka . jangan semua orangs tahu , cukuplah hanya seorang saja yang boleh dipercayai . cari GOOD LISTENER macam aku , HAHA . untuk pilih bahu terbaik bukan saja dengan menilai apa yang mampu si dia lakukan untuk awak tapi kesungguhan membantu awak walaupun dia tidak mampu pada awalnya . itulah bahu yang gagah yang perlu dicari dan luahkan segalanya . berkesan ni ! kan , yangg ? HAHA :D

p/s : tibe-2 aku jadi copykitten lak , HAHA . retype dari majalah jer ni tapi ada perubahan dari segi words , BHAHAK .